Ο δήμαρχος του Λε Σαμπλ ντ’ Ολόν στη νότια Γαλλία, Yannick Moreau, ανακοίνωσε, με ανάρτησή του στα social media, πρόστιμο έως €150 για όσους κυκλοφορούν χωρίς μπλούζα στην πόλη, κατηγορώντας κυρίως τους άντρες για “απρεπή συμπεριφορά”.
Το σκεπτικό της απόφασης του δημάρχου είναι ο “σεβασμός” για τον πληθυσμό της περιοχής, αλλά και “στοιχειώδεις λόγοι υγιεινής στις αγορές μας, στα καταστήματά μας και στους δρόμους μας”. Ο ίδιος, μάλιστα, κάλεσε την τοπική αστυνομία να διασφαλίσει την εφαρμογή του κανόνα.
“Aν θέλετε να επιδείξετε τους κοιλιακούς σας και το καλύτερο μαγιό σας στο Λε Σαμπλ ντ’ Ολόν υπάρχουν 11 χιλιόμετρα παραλίας στη διάθεσή σας”, είπε.
Το 2023, οι Αρχές της ισπανικής πόλης Μάλαγα ανακοίνωσαν πρόστιμο έως €750, για όσους κυκλοφορούσαν σε δημόσιους χώρους χωρίς ρούχα ή μόνο με εσώρουχα.
Η ανάρτηση του Moreau συνοδευόταν από την εικόνα μιας αφίσας που ανακοίνωνε το πρόστιμο, μαζί με το σλόγκαν “Στο Λε Σαμπλ ντ’ Ολόν, ο σεβασμός δεν πάει διακοπές”. Η κίνηση αυτή φαίνεται να έτυχε καλής υποδοχής, με πολλούς χρήστες του Facebook να αφήνουν θετικά σχόλια κάτω από την ανάρτηση του δημάρχου.
Ορισμένοι τον ευχαρίστησαν για την πρωτοβουλία, χαρακτηρίζοντας “απαράδεκτους” όσους κυκλοφορούν ημίγυμνοι στην πόλη, ενώ μια χρήστρια στο Facebook σχολίασε ότι οι γονείς της είναι καταστηματάρχες και μερικές φορές ζητούν από τους ανθρώπους που μπαίνουν στο κατάστημά τους να φορέσουν μπλούζα.
Το Λε Σαμπλ ντ’ Ολόν είναι δημοφιλής καλοκαιρινός προορισμός με ακτή 11 χλμ., ενώ κι άλλοι καλοκαιρινοί προορισμοί στη Γαλλία έχουν κάνει το ίδιο, όπως το Αρκασόν και το Λα Γκραντ Μοτ.