Αντιδράσεις προκαλεί ο νέος τρόπος με τον οποίο η Αστυνομία επιχειρεί να επιδώσει εξώδικα πρόστιμα από το σύστημα φωτοεπισήμανσης (σύστημα ελέγχου τροχαίων παραβάσεων με κάμερες), καθώς, σύμφωνα με καταγγελίες που τέθηκαν στη Βουλή, οδηγοί ελέγχονται ακόμη και στα οδοφράγματα.
Το ζήτημα ανέδειξε ο βουλευτής του ΑΚΕΛ Ανδρέας Πασιουρτίδης, αναφέροντας ότι πρόστιμα από κάμερες άρχισαν να επιδίδονται σε οδοφράγματα, λιμάνια και αεροδρόμια, ενώ κατήγγειλε και περίπτωση κατά την οποία αστυνομικοί φέρονται να κατακράτησαν ταυτότητες προσώπων που θα μετέβαιναν στα κατεχόμενα.
Η Αστυνομία φέρεται να ξεκίνησε πριν από περίπου 15 ημέρες επιδόσεις, αξιοποιώντας λίστα εντοπισμού οφειλετών και γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας.
Ο υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Φυτιρής ανέφερε ότι, βάσει ενημέρωσης που έλαβε από την Αστυνομία, δεν φαίνεται να απαγορεύεται η επίδοση των εξωδίκων με αυτόν τον τρόπο, όπως συμβαίνει και με άλλα εξώδικα. Τόνισε, ωστόσο, ότι θα επανεξετάσει το θέμα, επικαλούμενος την ανάγκη ισονομίας μεταξύ πολιτών που πληρώνουν κανονικά τα πρόστιμα και όσων αποφεύγουν να τα παραλάβουν.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, τα ανεπίδοτα εξώδικα από κάμερες ανέρχονται πλέον σε 360.000. Η Αστυνομία φέρεται να ξεκίνησε πριν από περίπου 15 ημέρες επιδόσεις σε οδοφράγματα, αστυνομικούς σταθμούς ή σε άλλα σημεία ελέγχου στις ελεγχόμενες από τη Δημοκρατία περιοχές, αξιοποιώντας λίστα εντοπισμού οφειλετών και γνωμάτευση της Νομικής Υπηρεσίας.
Βουλευτές, πάντως, εκφράζουν επιφυλάξεις, υποστηρίζοντας ότι η ειδική νομοθεσία για τις κάμερες προβλέπει επίδοση μέσω ταχυδρομείου ή επιδότη, όχι κατ’ ανάγκη σε σημεία αστυνομικού ελέγχου.
Πηγή: Φιλελεύθερος