Τον Οκτώβριο του 1947, ο τοπικός κυβερνήτης επέλεξε την ένωση με την Ινδία, με αποτέλεσμα να ξεσπάσει πόλεμος, αλλά το 1949, συμφώνησαν σε εκεχειρία και αποδέχθηκαν τη διχοτόμηση του Κασμίρ.
Από τους 4 συνολικά* Ινδο-Πακιστανικούς πολέμους (1949, 1965, 1971, 1999) οι 3 ήταν για το Κασμίρ, και ο 1 για το Μπαγκλαντές (1971).
Σήμερα, και οι 2 διεκδικούν ολόκληρη την περιοχή, αλλά ελέγχουν μόνο τμήματά της, το “ινδικό Κασμίρ” και το “πακιστανικό Κασμίρ”. Ένα μικρό κομμάτι ελέγχεται από την Κίνα.
*Το 2001, έφτασαν πολύ κοντά σε έναν ακόμη πόλεμο (πυρηνικό), που απετράπη από τις ΗΠΑ.