Νέα ρύθμιση για περισσότερους από 100.000 δανειολήπτες με ενεργές ρυθμίσεις του νόμου Κατσέλη κατέθεσε στη Βουλή το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, σε εφαρμογή της απόφασης 6/2026 της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου. Η διάταξη αφορά δανειολήπτες που έχουν ενταχθεί στον ν. 3869/2010, ο οποίος χρησιμοποιήθηκε ως βασικό πλαίσιο προστασίας υπερχρεωμένων νοικοκυριών και κύριας κατοικίας.
Το βασικό σημείο της ρύθμισης είναι ότι ο τόκος δεν θα υπολογίζεται πλέον επί του συνολικού ποσού της οφειλής, αλλά επί της μηνιαίας δόσης που έχει ορίσει το δικαστήριο. Αυτό οδηγεί σε σημαντική μείωση των τόκων, χαμηλότερη μηνιαία επιβάρυνση και μικρότερη διάρκεια αποπληρωμής. Η ρύθμιση έχει και αναδρομική ισχύ για όσους παραμένουν σε ενεργή και ενήμερη ρύθμιση, δηλαδή ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί και κρίνονται “επιπλέον” βάσει της ρύθμισης, θα θεωρούνται αποπληρωμένο κεφάλαιο και θα μειώνουν το υπόλοιπο της οφειλής.
Aφορά δανειολήπτες με “κόκκινα δάνεια” δηλ. δάνεια που είναι απίθανο αποπληρωθούν ή έχουν να εξυπηρετηθούν 90+ μέρες
Ενδεικτικά, για δανειολήπτη με οφειλή €144.500, η δόση από €731 για 300 μήνες μειώνεται σε €483 για 255 μήνες. Σύμφωνα με το υπουργείο, οι συνολικοί τόκοι στο συγκεκριμένο παράδειγμα περιορίζονται από περίπου €74.852 σε €411.
Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι η παρέμβαση αποτρέπει νέες δικαστικές προσφυγές και διασφαλίζει ενιαία εφαρμογή της απόφασης. Η αντιπολίτευση, πάντως, τονίζει ότι πρόκειται πρωτίστως για συμμόρφωση σε δεσμευτική δικαστική απόφαση και ζητά κάλυψη και για δανειολήπτες των οποίων οι ρυθμίσεις καταγγέλθηκαν βάσει λανθασμένου υπολογισμού.
Πηγές: News24/7, Καθημερινή