Ποινές φυλάκισης από 8 έως 20 μήνες, όλες με τριετή αναστολή, επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας στους τέσσερις κατηγορούμενους για την υπόθεση της διαρροής ηλεκτρονικών διευθύνσεων απόδημων Ελλήνων, λίγο πριν από τις ευρωεκλογές του 2024.
Η πρώην ευρωβουλεύτρια της ΝΔ, Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου, καταδικάστηκε σε 20 μήνες φυλάκιση με αναστολή. Το δικαστήριο την έκρινε ομόφωνα ένοχη για παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων και κατά πλειοψηφία για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου. Σε ποινή 18 μηνών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε ο πρώην γενικός γραμματέας του υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης, για τα ίδια αδικήματα. Η ενοχή του κρίθηκε κατά πλειοψηφία, με την πρόεδρο του δικαστηρίου να μειοψηφεί.
Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου, απορρίπτοντας εκείνο της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς.
Αντίστοιχα, ο τότε γραμματέας Αποδήμων της ΝΔ, Νίκος Θεοδωρόπουλος, καταδικάστηκε σε 8 μήνες και ο τότε οργανωτικός γραμματέας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων του κόμματος, Μένιος Κορομηλάς, σε 12 μήνες φυλάκιση με αναστολή. Αμφότεροι κρίθηκαν ένοχοι μόνο για παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων και αθώοι για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου. Το δικαστήριο αναγνώρισε σε όλους το ελαφρυντικό του πρότερου σύννομου βίου, απορρίπτοντας εκείνο της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για την υπόθεση είχε επιβάλλει πρόστιμα η Αρχή Προστασίας Δεδομένων. Συγκεκριμένα είχε επιβάλλει €400.000 ευρώ στο υπουργείο Εσωτερικών, €40.000 στη Νέα Δημοκρατία και στην Ασημακοπούλου, και €10.000 στους Θεοδωρόπουλο και Κορομηλά. Μετά, το ΣτΕ ακύρωσε το πρόστιμο της ΝΔ, αλλά διατήρησε τα πρόστιμα για τα φυσικά πρόσωπα.
Πηγή: Καθημερίνη