Απ’ όλες τις εκδρομές που έχω κάνει στο εξωτερικό, αυτή στις Βρυξέλλες ήταν η πιο ζόρικη” λέει ο Πάνος, οπαδός της ΑΕΚ που πήγε με μηχανή μέχρι το Βέλγιο για να παρακολουθήσει, τον περασμένο Αύγουστο, τον αγώνα της ομάδας του με την Anderlecht, για τα play off του Europa Conference League.
Σημείο συνάντησης των οπαδών στα εκτός έδρας είναι συνήθως η κεντρική πλατεία κάθε πόλης. Έτσι και στις Βρυξέλλες, οι οπαδοί της ΑΕΚ συγκεντρώθηκαν το πρωί πριν το ματς στην Γκραν-Πλας, για καφέ, μπίρες και τραγούδι.
“Μόλις είχα φτάσει και είδα μπροστά μου μια παρέα 30-40 ατόμων να φωνάζει συνθήματα της ΑΕΚ περπατώντας στη μέση της πλατείας. Με το που πάω να τους προσεγγίσω εμφανίζεται μία διμοιρία και τους στριμώχνει σε ένα στενό. Μέσα λίγα λεπτά, μηχανές και έφιπποι είχαν αποκλείσει το σημείο και δεν άφηναν κανέναν να πλησιάσει” περιγράφει.
“Τα παιδιά βρέθηκαν δεμένα πισθάγκωνα στον ήλιο χωρίς να έχουν κάνει απολύτως τίποτα. Πλησίασα να ρωτήσω αν χρειάζεται κανείς τους κάτι και τότε ένας αστυνομικός με απώθησε με την ασπίδα, λέγοντάς μου ‘Αν θες να δεις το παιχνίδι φύγε, γιατί αλλιώς θα το δεις μαζί με τους φίλους σου εκεί που θα καταλήξουν'”.
Την ημέρα του αγώνα είχε τεθεί σε ισχύ απαγόρευση προσέγγισης οποιουδήποτε κεντρικού σημείου της πόλης οργανωμένα ή από ομάδες άνω των δέκα ατόμων. Παρόμοιες απαγορεύσεις ίσχυαν και για τους οπαδούς της Marseille στην Μπρυζ, της Tottenham στη Ρεν, αλλά και για αυτούς της Juventus στη Νίκαια (για τον αγώνα με τη Monaco).
Όσο η ώρα για τον αγώνα πλησίαζε, η Αστυνομία γινόταν όλο και πιο επιθετική.
Το σημείο που είχε ορίσει η Αστυνομία για τη μετακίνηση των οπαδών της ΑΕΚ προς το γήπεδο της Anderlecht ήταν μια -περιφραγμένη με συρματοπλέγματα- αλάνα, έξω από το στάδιο Χέιζελ (γνωστό από την οπαδική τραγωδία του 1985).
“Μου θύμισε κέντρο κράτησης μεταναστών” λέει ο Πάνος. “Μας είχαν για ώρες εκεί, μέσα στον καύσωνα, χωρίς νερό”. Δεν μπορούσαμε να ζητήσουμε την παραμικρή εξήγηση, για οτιδήποτε μας έκαναν” περιγράφει, “υπήρχε ένα κλίμα τρομοκρατίας χωρίς λόγο” συμπληρώνει.